Нишови парфюми – произведение на изкуството, в което ексклузивността среща уникалното
Чували ли сте някога термина “нишов парфюм”? Ценителите на луксозните парфюми със сигурност са добре запознати с тези ухания. За всички останали – в тази статия ще ви разкажем повече за нишовите ухания. Вижте какво представляват те, какво ги прави толкова ценни и не на последно място – кои са най-известни марки за нишови парфюми в тази статия.
Какво означава нишов парфюм?
Нишовите парфюми се считат за произведения на изкуството. Известните аромати, предлагани от най-големите брандове за парфюми са създадени, за да се харесат на масовия пазар. За разлика от тях нишовите парфюми имат различна роля. Те се предлагат от по-малки (и по-ексклузивни) парфюмерийни къщи в опит да се обърне гръб на съвременната парфюмерийна индустрия и да се върнат към живот висококачествените парфюми от миналото.
Нишовите аромати се произвеждат в много по-малки количества и включват само най-висококачествените ароматни масла от всички краища на света. Те обикновено са създадени ръчно и с много страст от някои от най-изкусните парфюмерийни експерти, които считат всяка бутилка парфюм за шедьовър.
Историята на нишовата парфюмерия
Много хора си мислят, че нишовата парфюмерията е поредната модна тенденция в съвременната парфюмерия. Това няма как да бъде по-далеч от истината! Нишовата парфюмерията е била известна на човечеството в продължение на стотици години. Помислете за всички благородници, крале и кралици, които са имали свои собствени парфюмеристи, създаващи специални уникални парфюми без аналог.
Нишови парфюми са създавани много преди най-големите дизайнерски парфюмерийни брандове изобщо да бъдат основани. Те са се смятани за произведение на изкуството и са били умело създавани от експерти парфюмеристи с дългогодишен опит, обслужващи кралските семейства и висшия елит. Кралица Виктория и кралица Елизабет I са били сред най-големите фенове на нишовата парфюмерия!
Разликите между дизайнерските и нишовите парфюми
Според The Fragrance Foundation (FiFi), парфюмите могат да бъдат разделени на 2 основни групи – дизайнерски парфюми (известни още като „мейнстрийм“ парфюми) и нишови аромати. Основният фактор, който определя дали даден парфюм принадлежи към една група или друга, е броят на магазините, в които се предлага.
Най-общо казано, повечето от парфюмите, които ще откриете в големите универсални магазини за парфюмерия и козметика, са дизайнерски (мейнстрийм) парфюми. Има обаче някои изключения от това правило, тъй като някои от най-големите марки парфюми наскоро започнаха производство и на нишови парфюми, като ги предлагат в ограничени количества или само за определен период от време в селектирани магазини.
Нишовите парфюми, за разлика от дизайнерските, са много по-трудни за откриване. Те се произвеждат в ограничени количества и е много малко вероятно да ги намерите в най-известните парфюмерийни и козметични магазини. Ако търсите нишов парфюм, трябва да проверите в парфюмерийните бутици от най-висок клас или (още по-добре) в онлайн магазините за нишова парфюмерия.
Нишовите парфюми предлагат, без съмнение, ексклузивитет, който масовите парфюми никога няма да достигнат. Те са известни с нестандартните си и уникални аромати, които просто няма как да уловите върху всеки втори срещнат на улицата (както често се случва с най-известните дизайнерски парфюми). Те предлагат индивидуалност, по-висок клас, най-добрите съставки, качество и изключителност.
Дизайнерските парфюми няма как да ви дадат усещането за уникалност на нишовите парфюми, но те също имат своите позитиви. За разлика от нишовите парфюми, дизайнерските парфюми могат да бъдат намерени на по-разумни цени и няма да се налага да търсите дълго, за да намерите своя любим дизайнерски парфюм, тъй като те се продават навсякъде.
Процес на производство на нишовите парфюми
Нишовите парфюми са известни с това, че се произвеждат в много ограничени количества. Лимитираните серии, съчетани с най-високо качество парфюмерийни съставки, са това, което прави нишовите парфюми толкова привлекателни.
Творческият процес зад нишовия парфюм също е по-дълъг. Понякога той може да отнеме до 10 години или повече, в което време парфюмеристът да променя и настройва композицията, за да стане перфектна. Точно като произведение на изкуството, нишовите парфюми ползват само най-добрите съставки и ги съчетават с майсторството на най-умелите парфюмеристи, за да се превърне крайния продукт в истински шедьовър.
Тенденцията при дизайнерските парфюмерийни къщи за употребата на по-рентабилни съставки и тяхната постоянна борба за намаляване на разходите в композицията на масовите парфюми е немислима за нишовата парфюмерия. Нишовите парфюмерийни къщи са известни с това, че използват само най-скъпите съставки. Те не се фокусират върху опаковката и рекламата на продуктите си, защото за тях е най-важно това, което е вътре в бутилката. Ето защо е по-вероятно да намерите ценни и трудни за откриване естествени парфюмерийни съставки в нишовите парфюми, отколкото в дизайнерските. Специфична особеност при производството на нишови парфюми е използването на по-високи концентрации на парфюмерийни екстракти, което гарантира уникално сетивно изживяване за човека, който носи нишовия аромат.
Бъдещето на нишовите парфюми
Нишовите парфюми значително увеличават своя брой в последните няколко години и тенденцията показва, че те ще стават все по-известни и по-известни в бъдеще. Все повече и повече магазини започнаха да предлагат нишови парфюми в опит да задоволят непрекъснатото търсете и взискателния вкус на съвременните фенове на нишова парфюмерия.
Най-известните нишови парфюмерийни къщи
Annick Goutal
Една от най-известните френски нишови парфюмерийни къщи, Annick Goutal, е марка, която приема насериозно нишовата парфюмерия. Те имат свои собствени парфюмеристи и се грижат за всяка стъпка от процеса (от създаването – до опаковката). Парфюмите се произвеждат ръчно във Франция.
НАЙ-ПРОДАВАНИ:
Petite Chérie
Rose Pompon
L’Ile АС
Un Matin d’Orage
Acqua di Parma
Известният италиански нишов парфюмериен бранд Acqua di Parma пуска първия си парфюм – Colonia през далечната 1916 г. в Парма. Истински символ на италианската елегантност, марката става изключително популярна сред много известни личности през 30-те и 50-те години на XX век. След много години на възходи и падения, Acqua Di Parma все още е една от най-предпочитаните марки нишови парфюми в света!
НАЙ-ПРОДАВАНИ:
Rosa Nobile
Colonia Oud
Creed
Парфюмерийна къща Creed има дълга история в света на нишовата парфюмерия. Тя е доставяла парфюми на кралски фамилии, включително и на кралица Виктория! Основана около 1700 г. във Великобритания, днес Creed все още е семейна компания, която произвежда всички свои парфюми на ръка.
НАЙ-ПРОДАВАНИ:
Cedre Blanc
Citrus Bigarrade
Creed Aventus
Green Valley
Royal Service
Jasmal
Comme des Garcons
Comme des Garcons („като момчетата” на френски) е френска модна марка, създадена от японската дизайнерка Рей Кавакубо (Rei Kawakubo), известна със своите колекции с „анти-мода“ елементи. В света на нишовата парфюмерия, марката Comme des Garcons е най-известна със своите противоречиви и нетрадиционни аромати. Първият им парфюм, Comme des Garcons, е лансиран през 1994 година.
НАЙ-ПРОДАВАНИ:
Amazingreen
Comme Des Garsons
Odeur 71
Arquiste
Основателят на Arquiste – мексиканският архитект Карлос Хубер – е бил интериорен дизайнер за Polo Ralph Lauren! Неговият усет към нишовите парфюми го подтиква да се премести в Ню Йорк, където неговият бранд печели редица престижни титли и го поставя сред най-търсените нишови парфюми в света.
НАЙ-ПРОДАВАНИ:
Aleksandr
Anima Dulcis
Boutonnière no.7
NANBAN
The Architects Club
Amouage
Създадена през 1983 г в Оман от член на кралското семейство, луксозната парфюмерийна къща Amouage е посветена на мисията да създава само изключителни (в буквалния смисъл) луксозни парфюми от най-висококачествените и редки масла, и цели да покаже на света изкуството и ексклузивността на парфюмерията от Арабския свят.
Първият нишов парфюм на къщата е прочутият Amouage Gold, създаден от легендарния парфюмерист Guy Robert, творец на много класически ухания между 50-те и 70-те години на XX век.
НАЙ-ПРОДАВАНИ:
Amouage Tribute
Amoyage Amouage Homage
Amouage Interlude
Amouage Amouage Epic
Amouage Interlude
Clive Christian
Марката Clive Christian е най-известна с пускането на пазара на най-скъпия парфюм в света, Clive Christian No. 1. Истински представители на нишовата парфюмерия, ексклузивните аромати на Clive Christian са изложени в някои от най-престижните бутици като Harrods в Лондон и Bergdorf Goodman.
НАЙ-ПРОДАВАНИ:
Clive Christian No1
Clive Christian 1872
Clive Christian X
Clive Christian L
Clive Christian V
Clive Christian C
Serge Lutens
Serge Lutens е бранд за нишовата парфюмерия, който е създаден във Франция през 2000 г., след поредица от успешни начинания и партньорства на дизайнера Серж Лутенс (Serge Lutens) с Vogue, Christian Dior, и японския козметичен гигант Shiseido. Неговите нишови парфюми са създадени с помощта на известния парфюмерист Кристофър Шелдрейк (Christopher Sheldrake) и са идеалният пример за изключителността и уникалността, които този вид парфюмерия предлага на своите клиенти.
НАЙ-ПРОДАВАНИ:
Ambre Sultan
Iris Silver Mist
Fleurs de citronnier
Fille en Aiguilles
Gris Clair
Всички ценители на изключителните ухания могат да намерят внимателно подбрана селекция от нишови ухания в нашия онлайн магазин!
А вие притежавали ли ли сте нишов парфюм? Споделете с нас в коментарите!
Източници:
Lee, E.Y. (2013) 20 niche perfume brands you need to know right now
http://www.highsnobiety.com/2013/11/12/20-niche-perfume-brands-you-need-to-know-right-now/
Micah (2015) Complete guide to niche perfumes: 25 things you might not know about
https://www.alyaka.com/en-eu/blogs/alyaka-magazine/complete-guide-niche-perfumes
Perfume love – A guide to niche fragrance (2016)
http://hubpages.com/style/Perfume-Love-A-Guide-To-Niche-Fragrance
1 Response
[…] и за лансирането на някои от най-противоречивите нишови парфюми на пазара като известния Secretions Magnifiques Etat Libre d`Orange с […]