Историята на марката Cartier
Как можем да опишем най-лесно „лукса“? С една дума – Cartier. Няма нужда вие да търсите. В следващите няколко реда ще ви разкажем завладяващата история на френската бижутерийна компания, сътворила едни от най-красивите и обаятелни бижута. Те са носени от величествени фигури през вековете, кралски особи и са покорявали сърцата на милион жени. С послание към света, Cartier не само увековечават луксозните бижута, покрити със съвършени диаманти, чисто злато или прецизен механизъм. Те създават и също толкова разкошни луксозни парфюми, които се купуват на всяка минута някъде по света.
Историята на фамилия Cartiеr
Годината е 1847, а мястото е Париж. Луи-Франсоа Картие е основната фигура в рода Картие. Идеалист, в чието сърце се крие революционерският дух и различният поглед към изкуството, той променя ренесансовия стил и налага собствен, разпознаваем и до днес. Изумруди, диаманти, рубини, злато и още злато… Именно Картие за пръв път съчетава вълшебството на скъпоценните камъни и простотата на дрехите. Неустоим и предпочитан от всички дами в дворците, и жените на всеки владетел през 17 и 18 век, Картие получава почести сред висшето буржоазно обществото.
Развитието на империята Cartier
Луи-Франсоа Картие предава занаята на сина си Алфред Картие преди смъртта си. Наследил иноваторският дух на баща си, Алфред изменя отново стила на бижутата. Така се появяват тенденциите на египетския стил и порцелановите медальони. За пръв път започва продажбата на бижута от чиста платина в новооткрития от него магазин „Ро дь ла пе“. Развитието на компанията е светкавично бързо. През 1902г. внукът на Луи-Франсоа и син на Алфред Картие –Пиер, открива магазин на марката в Лондон, няколко години след него и в Ню Йорк.
Първите поръчки на Картие са не от кого да е, а от испанския крал Алфонсо XII, както и английският владетел Едуард. Сред клиентите на марката са цар Николай II, които желае да притежава дори част от марката. Колосални количества масивни накити, изработени от чисто злато са закупени от владетеля на Сиам, който буквално обсипва любовниците си с Картие.
През 1907 година, заедно с Едмън Джагър, Картие сътворяват колекция дизайнерски часовници. Джагър поставя ексклузивните механизми на часовниците. Днес компанията има магазини с локация Лондон, Санкт Петербург, Париж и още други.
Пиер Картие, съпругата и дъщеря му през 1926 година. *Снимката е взета от Уикипедия-Пиер Картие
През Ренесанса и до днес
Изминаха почти цели два века от създаването на Картие до днес. През годините, почитателите и собствениците на невероятните бижута, козметика, парфюми и аксесоари, създадени от компанията, са били вдъхновени и доволни от изяществото и качеството на всеки един продукт, носещ емблемата „Cartier“. Френската модна къща отваря бутици в цял свят, руши граници и чертае нови контури – тези с луксозните си аромати. През 70-те и 80-те години на 19 век, компанията започва да предлага първите си парфюми „Must de Cartier“. Сред създателите са парфюмеристите: Матилде Лорен, Жан-Клод Елена, Кристин Нейджъл, Алберто Морилас, Жан-Жак Дине, Жак Кавалиер и други.
До миналата година, парфюмите на Картие наброяват повече от 90 луксозни аромата, всеки един от тях с грандиозна рекламна кампания. Всеки парфюм има сърцато съдържание на деликатност и неповторимост – основният мощен двигател, заложен в създаването на всеки продукт на френския “Cartier“.
Днес, най-ценните произведения на Cartier могат да се видят на аукционите. Самият Луи-Франсоа откупувал някои от бижутата си от свои клиенти. Те стават част от неговата лична колекция, съхранявана по-късно в женевска банка.Традицията да се събират фирмените бижута продължават и наследниците на Луи-Франсоа. Уникалните накити се показват само по изложби в музеи, при невероятни охранителни мерки. Всяко ново бижу влиза в историческия архив на Париж, Лондон и Ню Йорк. Освен накити, марката “Cartier” днес украсява часовници, сувенири и козметика.
“Cartier”днес предлага на клиентите си не само скъпи часовници, но и невероятни бижута, очила, парфюми, писалки, дизайнерски бележници и още много други. Модната империя отдавна не е собственост на фамилия Картие. През 70-те години на миналия век , начело с Джоузеф Канауи, започват първите сделки по изкупуването на фирмата. През 1979 година „Cartier“ от Париж, Ню Йорк и Лондон се обединяват в „Cartier Mond“.
През 80-те години на миналия век, компанията става част от швейцарски концерн „Richemond“, познат още като вторият по големина, световен прозиводител на луксозни стоки. Днес можем да направим кратък тур из финансовата печалба на Cartier през изминалите 2004-2005 година, в края на март, модната фирма отчете чиста печелба в размер на 881 милиона евро. С други думи, с 33 % повишение в приходите, спрямо тези за предишната година.
Истина е! Диамантите са вечни, диамантите са най-добрият приятел на жената… Диамантите и “Cartier”.