Реновация на съществуващи парфюми

Най-накрая сте открили перфектното ухание и искате да го ползвате завинаги! Но, след като години наред сте купували един и същи парфюм, изведнъж осъзнавате, че формулата му е била променена. И ето, новото издание на любимия ви парфюм е налице, но вие не сте сигурни в причините, поради които производителят е решил да пусне ново издание. Дали нещо не е било наред със старото издание на парфюма? Ще се продава ли оригинала за в бъдеще? Ето и отговорите на някои от въпросите, които си задавате.

Fragrances.bg Image

Уханието е било осъвременено

Поддържането на уханията в крак с модата увеличава продажбите, особено при популярни парфюми, които са били създадени преди много години. Въпреки че има хора, за които класиката си е класика, трябва да се съгласим, че всяко ухание отразява трендовете, нагласите и мисленето на собствената си епоха. Но, от гледна точка на маркетинга, класическият парфюм е остарял парфюм и показва по-незадоволителни продажби. Ето и 2 примера за осъвременени ухания:

  • Knize Ten – първоначално пуснат в продажба през 1924 г… Нищо чудно, че е имал нужда от осъвременяване!
  • Dolce&Gabbana Pour Femme – първоначално пуснат в продажба през 1992 г. През 2012 дизайнерите решили да пуснат ново издание на аромата. Както казва Габана, “Това не е толкова ново издание, а по-скоро фина настройка. Малко променихме бутилките… Брандът претърпя еволюция от 90-те години насам, а и Доминико и аз бяхме много по-млади тогава – ние наистина израстнахме много.”

 

 

Промени в регулациите за съставките

Друга причина е, че, понякога, определена съставка вече не е налична (или не е разрешена в определена страна), така че уханието трябва да бъде регулирано, за да отговори на определени изисквания. Международната парфюмна асоциация (International Fragrance Association) често взима решения за определени съставки, които могат да действат като алергени, така че се налага те да бъдат напълно забранени или ограничени. Това е и причината за промяната във формулата на Chanel No. 5 от 2012 г.

 

Спестяване на пари

Да, може и да не звучи красиво, но е факт – някои компании променят формулите на своите парфюми с цел пестене на пари. Това, всъщност, е доста често срещан подход. Такъв е случаят с парфюмите на Christian Dior – когато LVMH придобива Parfums Christian Dior, те незабавно започват да орязват производствените разходи – и така, лавандулата вече не е истинска лавандула, а ирисът е заместен от по-евтин синтетичен аналог. Ето защо не можем да очакваме резултатът да ухае по начина, по който е ухаел преди…

Въпреки факта, че много от класическите съставки са били забранени или ограничени, трябва да признаем, че самата същност на парфюма е толкова деликатна, че е почти невъзможно да бъде запазена непокътната през годините… Съставките се променят, дори технологичните процеси се развиват с времето, така че нищо чудно дори и дадена компания да не промени формулата на парфюмите си, понякога, когато класически парфюми се произвеждат със съвременни съставки и по съвременни методи, те просто не ухаят точно като оригинала, пуснат за пазара преди много години.

Знам, че някои от вас все още тъжат за класическото издание на определен парфюм, но трябва да признаем, че живеем в един бързо променящ се свят и това се отразява във всяка негова сфера – включително парфюмерията. Така че, моят съвет е – радвайте се на уханията си и бъдете готови да опитате нещо ново и вълнуващо следващия път, когато отидете на пазар за парфюми!

You may also like...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.