Съвременен блог за маркова парфюмерия

Неоспоримият принос на Франсоа Коти за марковата парфюмерия

Francois Coty perfumes

Парфюми на Франсоа Коти
Франсоа Коти е може би най-важният човек за модерната, маркова парфюмерия, която познаваме днес. В млада възраст този френски предприемач се превръща в свръх успешен бизнесмен в началото на 20-ти век и завинаги поставя името си в историята.

Биография

Роден през 1874 година на остров Корсика, като юноша Франсоа Коти прекарва няколко години като военен. В последствие се запознава с Емануел Арен – видна личност на Корсика, писател и политик. Той се превръща в ментор на Коти и му предлага работа като негов секретар в Париж. Във френската столица Франсоа Коти се среща с фармацевта Реймънд Гоери, който се занимава и с производство на парфюми. От него Коти се запознава с изкуството на парфюмерията и създава първия си аромат, носещ семплото име Cologne Coty.

Освен важното присъствие на Гоери, в живота на Коти се появява и Леон Кирис, чието семейство е дългогодишен производител на парфюми. Кирис притежава няколко фабрики за аромати в центъра на френската парфюмерия – Грас. Там Франсоа Коти изучава всичко за парфюмерията и започва да работи върху втория си парфюм La Rose Jacqueminot.

1904 година е една от най-важните в живота на парфюмериста. Тогава Коти започва да предлага аромата си La Rose Jacqueminot от магазин в магазин. Като млад и още неизвестен парфюмерист, за съжаление не постига големи успехи и повечето обекти отхвърлят парфюма му. Коти обаче е креативен и амбициозен и не спира да опитва. Тогава Франсоа Коти изпуска парфюма си на пода на голям парижки магазин. Без да иска или не, това му върши огромна услуга, тъй като уханието се разнася из целия магазин и кара всеки клиент, който влезе да иска бутилка от парфюма.

Скоро Коти успява да продаде всичките си флакончета, а от магазина му предлагат собствен щанд за парфюмите му. Така в последствие печели и първия си милион. С вече настъпилата финансова сигурност, Коти разраства производството на ароматите си и отваря собствен магазин.

Иновацията на Коти в парфюмерията

За времето си Коти е бил иновативен предприемач и маркетингов стратег. Освен таланта си да създава божествени аромати, които истински се харесват, той има и способността да ги продава умело. Бизнес планът му добре е описан от известния му цитат :
„Представете на една жена най-добрия парфюм, който сте способни да създадете. Дайте ѝ го в елегантна идеална бутилка, но на разумна цена, и по този начин ще станете свидетели на раждането на бизнес, какъвто светът досега не е виждал.“

Франсоа Коти вярва, че красивите флакончета, в които се предлагат ароматите играят огромна роля в търсенето и продажбите им. Затова той сътрудничи с прочутия бижутер и керамик Рене Лалик. Той му помага да създаде елегантни флакончета и етикети на бестселъра La Rose Jacqueminot, както и на последвалите аромати Ambre Antique и L’Origan.

С това се ражда и изкуството на дизайна на парфюмни бутилки, което всеки следващ парфюмерист следва. Както знаем, и днес парфюмните марки прекарват много време, усилия и ресурси в това да създадат идеалното флаконче, което грабва потребителите. Това е важна част от маркетинга, защото продуктите въздействат на хората най-вече визуално, а всеки иска парфюма на тоалетката му да изглежда красиво.

Освен за внимателно подбрания дизайн на парфюмните бутилки, Коти е отговорен и за това парфюмите да се превърнат в масово използван продукт. Неговите аромати съчетават луксозното ухание, което търсят хората от висшата класа с достъпна цена, която много повече хора могат да си позволят. До преди това парфюмите са били скъпа, луксозна придобивка, която само кралските особи и високопоставените личности можели да си позволят.

Коти произвеждал както по-скъпи парфюми в по-луксозни опаковки и с по-висококачествени съставки, така и по-евтини такива, използващи по-достъпни алтернативи. Въпреки това, дори по-евтините аромати под неговата марка били много харесвани и търсени. По този начин дами от средната и работническата класа имали възможността да е почувстват истински изискани.

Още една иновация на гениалния Франсоа Коти са комплекти, съдържащи парфюми, които днес всички познаваме и приемаме за даденост. Именно той създава идеята за подаръчни комплекти, които включват не само флаконче уханна течност, но и други козметични продукти като сапуни, кремове и пудри за лице. А всяка дама, която обича козметиката, независимо дали в началото на 20-ти век или днес, обожава тези подаръци. Затова и тези комплекти жънат мигновен успех, а почти всеки мъж може да зарадва любимата си с тях.

Друга важна година в живота на Коти е 1917. Тогава на пазара излиза вероятно най-успешният му и емблематичен аромат – Chypre. Почитателите на парфюми буквално полудяват по това ново ухание и всяка жена иска да го притежава. Светът на парфюмната индустрия бива променен завинаги от този аромат и го признава за безспорен шедьовър на ароматите. Името му дори стартира цяла серия парфюми – chypre, които се характеризират с цитрусови връхни нотки, лабданум и дъбов мъх в сърцевината и основата.

Марката Coty днес

Марката на Франсоа Коти, носеща неговото име и до днес е една от най-големите парфюмерийни компании в света и не спира да се радва на същия успех, променил историята някога. Базирана е в Съединение Щати, но притежава магазини, разпростиращи се в много страни и континенти. Този легендарен бранд продължава да радва почитателите си и да си печели нови потребители, които се влюбват в ароматите. Високото качество на парфюмите, дългата история и традиция в правенето им, както и внимателно подбраните детайли на флакончетата и днес са характерни черти на Coty, с които основателят ѝ би се гордял. Марки, собственост на Coty включват Joop!, Calvin Klein, Guess, Davidoff, както и още много други.

Франсоа Коти играе важна роля в популяризирането на невероятните френски парфюми и уханията на пазара като цяло. Трудно можем да си представим как би се развила парфюмната индустрия без неговото влияние и ако той не беше счупил шишенцето на невероятния си парфюм в парижкия магазин, как би изглеждал и ухаел днес любимият ни аромат. Въпроси, чиито отговори няма и да разберем, но едно нещо е сигурно – трябва да сме благодарни на този на този френски гений за приноса си в парфюмерията!

Exit mobile version