Историята на Dolce & Gabbana

dolce&gabbana

Луксозната италианска модна къща Dolce & Gabbana е основана през 1985 г. от модния дует Доменико Долче (Domenico Dolce) и Стефано Габана (Stephano Gabbana). Двама души, които са разполагали с под $2000 в сметките си през 1985 г., днес са считани за „най-влиятелните дизайнери на нашето време“ и са сред най-богатите хора в Италия.

Детските години на Долче и Габана

Доменико Долче е роден през 1958 г. в малко градче в Сицилия. Той е израснал в семейство на любители на модата: баща му е бил шивач, а майка му е продавала платове и дрехи. Напълно разбираемо е защо е намирал в модата начин да изрази своята индивидуалност и стил. Той научил много за индустрията от своите родители, докато им помагал като малък.

Стефано Габана има много по-различна история. Той е роден през 1962 г. в Милано във венецианско семейство. Майка му е работила в химическо чистене, а баща му във фабрика за печат. Вероятно това е причината Стефано да прояви интерес към модата едва след като навършва 15 години. Въпреки това, той признава, че всъщност Долче е този, който го е научил на всичко, което му е било необходимо да знае за модния дизайн.

Как се ражда марката Dolce & Gabbana

Доменико Долче и Стефано Габана се срещнали за първи път през 1980 г. в един нощен клуб в Милано, само 5 години преди създаването на тяхната марка. По това време и двамата работят за модния дизайнер Джорджо Кореджиари (Giorgio Correggiari) като негови асистенти. Те прекарват няколко години в работа заедно като колеги и, очевидно, в размисли за тяхното бъдещо начинание, а именно създаването на известната марка Dolce & Gabbana. През 1982 г. двамата напускат работа и създават студио за дизайн, в което в началото работят на свободна практика за други марки, докато разработват своята. Три години по-късно (през 1985) се ражда и марката Dolce & Gabbana.

Вдъхновение

Изключително успешната модна марка Dolce & Gabbana е източник на вдъхновение сама по себе си. Нейните женствени и съблазнителни дамски колекции показват жените в най-добрата им светлина. Но откъде двамата дизайнери черпят вдъхновението си?

Ето какво споделя Габана в едно от своите интервюта: „Всекидневният живот. Вдъхновението може да дойде от много неща, но най-вече идва от наблюдение на нещата, което се случват около нас, наблюдение на хората, които срещаме на улицата, в ресторанта или по клубовете. Книга, филм, песен … всичко!“

Друг източник на вдъхновение за модното дуо е пътуването във всичките му форми. И двамата дизайнери обичат да пътуват и да посещават различни култури, да се потопят в местната култура, цветовете, нагласите, да усетят чара на всяко място, което посещават. Почти всеки спомен от пътуванията им намира своето място в техните модни колекции, козметични продукти и рекламни кампании.

Мадона – любимият клиент и лоялен фен на Dolce & Gabbana

Един от най-големите фенове на Dolce & Gabbana е не друг, а емблематичната поп звезда Мадона. Те очевидно споделят топлите ѝ чувства към марката, тъй като и двамата са повече от щастливи да се погрижат за личния ѝ гардероб по всяко време, когато тя ги помоли за това. Тяхното сътрудничество започва още през 1993 г., когато двамата известни италиански дизайнери създават над 1500 костюма за известното световно турне на Мадона „The Girlie Show.“

През 2000 г. те обличат Мадона и нейния екип за осмия студиен албум на певицата „Music”. Те дори проектират цялостния фон за турнето на албума, превръщайки своята работа, за пореден път, в световен успех. През 2010 г. триото пуска ексклузивна линия слънчеви очила под марката MDG.

Освен Мадона, Dolce & Gabbana са работили с някои от най-популярните личности в Холивуд като Брад Пит, Брус Уилис, Деми Мур, Виктория Бекъм, Кайли Миноуг, Бионсе Ноулс, Катрин Зита-Джоунс, Салма Хайек и Анджелина Джоли.

Икономическата криза и модната индустрия през очите на Долче и Габана

След 30 успешни години в модната индустрия, Долче и Габана са изправени пред не едно или две предизвикателства. Икономическата криза е едно от тези предизвикателства, което ги кара да преосмислят своите приоритети и да преразгледат своята дейност през погледа на новите пазарни тенденции.

Ето как описва този период Стефано Габана: „Индустрията беше достигнала много важна повратна точка. Кризата, която я удари, е не само икономическа, но такава, която докосна всички аспекти на един свят, който смяташе, че е имунизиран срещу пазарните тенденции. Това беше една проверка за всички и върна в някои хора смирението, ако щете, в света на модата и лукса като цяло.“

Доменико Долче добавя: „Ние идваме от време, в което имаше твърде много от всичко и бяхме принудени да преосмислим много неща. Вече не беше възможно да се правят грешки, да се правят погрешни инвестиции или да се пилеят средства. Ние трябваше да направим преглед на всички фирмени процедури, за да премахнем всичко, което е излишно и да преоткрием своята нова ефективност, която е повече в съответствие с днешната ситуация.“

Тенденции срещу стил

Както всеки моден дизайнер, така и Долче и Габана искат да създадат следващата модна тенденция. Те не се страхуват от грешки обаче, тъй като всяка грешка, която правят, е възможност за тях да се учат и да се адаптират към новите условия.

Те не са особени привърженици на понятието „тенденция“, тъй като модните тенденции в днешно време имат твърде кратък живот, често по-къс дори от един моден сезон. Ето защо те се концентрират върху създаването на стил, а не модни тенденции – дрехи, които ще се носят въпреки тенденциите за определен сезон. В стила си те преплитат италиански традиции и вечни дизайни, които да издържат на теста на времето.

Тайната на успеха

Всеки знае, че няма универсална рецепта за успех. За Долче и Габана рецептата включва на първо място любов и уважение. Друга движеща сила за развитието на тяхната марка са техните чести спорове. Те рядко са на едно мнение, но и двамата твърдят, че в много от техните спорове се раждат нови идеи и концепции, които печелят успех и просперитет на марката.

10 интересни факта за двамата известни италиански милиардери и тяхната световна марка:

  1. Когато Доменико Долче е бил дете, мечтата му е била да работи за Giorgio Armani. Слава Богу, че не се е сбъднала!
  2. Долче и Габана са били не само бизнес партньори, но и романтични партньори. През 2005 г. те се разделят и остават разделени до 2008 г., когато отново се събират заедно.
  3. Първият им бутик не е открит в Милано или някой друг европейски град, а в Токио, Япония (годината е 1989).
  4. Dolce & Gabbana са официален спонсор и дизайнер на националния отбор по футбол на Италия от 2006 г. насам. Те са работили и с Милан и Челси.
  5. Доменико Долче създава първата си дреха (чифт мъжки панталони), когато е бил едва на 6 години!
  6. Една от най-противоречивите модни реклами принадлежи на марката Dolce & Gabbana. Тя е пусната през 2007 г. и изобразява мъж, който е притиснал жена към земята, а няколко други мъже са свидетели на сцената.
  7. Модното дуо има музикален сингъл! Може би е трудно за вярване, но модният дует има парче, в което се припява фразата „D & G is love.”
  8. Долче и Габана си партнират с производителите на телефони Motorola и Sony Ericsson, за да произведат два мобилни телефона под тяхната модна марка.
  9. Съществува модел на Citroën, който е създаден с помощта на Долче и Габана.
  10. Т. нар. „Gold Edition“ издание на най-известната напитка на Martini се произвежда в партньорство с Долче и Габана.

Парфюмите Dolce & Gabbana

Парфюмите Dolce & Gabbana са истинско въплъщение на средиземноморски лукс и италианска изтънченост. Те предлагат впечатляваща луксозна колекция от аромати както за мъже, така и за жени, които улавят същността на модната марка. Техните мъжки парфюми са мачовски, харизматични и елегантни, а дамските им аромати са изключително женствени и чувствени. Мъжете и жените, които са очаровани от ароматите на Dolce & Gabbana, нямат възраст – точно като стила!

Известни парфюми на Dolce & Gabbana, които ще откриете в нашия онлайн магазин за маркови парфюми:

Dolce&Gabbana Dolce EDP за жени

Dolce&Gabbana Dolce Floral Drops EDT за жени

Dolce&Gabbana Dolce Rosa Excelsa EDP за жени

Dolce&Gabbana Light Blue Discover Vulcano EDT за мъже

Dolce&Gabbana Light Blue EDT за жени

Dolce&Gabbana Light Blue EDT за мъже

Dolce&Gabbana Light Blue Escape to Panarea EDT за жени

Dolce&Gabbana Pour Femme EDP за жени

Dolce&Gabbana Pour Femme Intense EDP за жени

Dolce&Gabbana Pour Homme EDT за мъже

Dolce&Gabbana Pour Homme Intenso EDP за мъже

Dolce&Gabbana Rose The One EDP за жени

Dolce&Gabbana The One Desire EDP за жени

Dolce&Gabbana The One Eau de Parfum EDP за мъже

Dolce&Gabbana The One EDP за жени

Dolce&Gabbana The One EDT за мъже

Dolce&Gabbana The One Essence EDP за жени

You may also like...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.