Историята на марката Hermès

Историята на френската марка Hermèsе започва през 1837 година, когато Тиери Ермес я основава. Първоначално той започва да произвежда луксозни аксесоари за езда, копринени шалове и кожени изделия. Чанти, колани, обувки, бижута и часовнициса други продукти, които предлага. В последствие Hermès започва да произвежда също луксозна козметика и парфюми.

Създателят на Hermès и история на марката

Тиери Ермес е роден в Германия през 1801 година, но семейството му се мести във Франция през 1828. 9 години по-късно отваря работилница и започва да прави висококачествени кожени хамути и юзди за европейските благородници. Печели множество награди благодарение на качеството на продуктите си. През 1880 синът му Шарл-Емил поема занаята и развива Hermès, който вече не е само фамилно име или работилница, а цял бранд .

Магазинът, който Шарл-Емил отваря тогава и до ден днешен се намира на същото място в Париж. Започва производството на седла, кожени чанти и продуктите Hermès се разпространяват за продажба и във верига магазини. Тогава компанията започва да продава продуктите си на елитните общества по целия свят – в Европа, Африка, Азия, Русия, Северна и Южна Америка и става световно призната.


След пенсионирането на Шарл-Емил, бизнеса наследяват синовете му, които сменят името на марката на Hermès Frères(братята Ермес). Също както дядо си и баща си, и те притежават нюх към бизнеса и успешно продължават да се издигат на пазара. Започват да създават все повече аксесоари и да включват иновативни елементи. Единият от братята – Емил-Морис е първият френски производител, получил правото да използва ципове в продуктите си. През 1918, братята Ермес създават и първото кожено яке за голф с цип за тогавашния принц на Уелс. В резултат на иновативното им творение, на френски думата за цип става известна като fermeture Hermès(буквално преведено: закопчалка Ермес).

През 1920 година, на пазара излизат още аксесоари и дрехи на Hermès. Малко по-късно съпругата на Емил-Морис му се оплаква, че никъде не може да си хареса дамска кожена чанта. Благодарение на този факт и на таланта на съпруга ѝ, през 1922 вече е било възможно да се купят и ръчни кожени чанти от тях. Един от най-успешните продукти на марката са пътните чанти, създадени през 1925 година. Много нашумели модни икони и тогавашни известни личности избират да носят именно тях.Американската актриса Грейс Кели се влюбва в чантата Sac à Dépêchesтолкова много, че по-късно тя е преименувана на Kelly bag – чантата Кели.

Ултра луксозната и скъпа чанта Бъркин (Birkin Bag)пък е създадена малко по-късно – през 1984 година. Както подсказва името ѝ, чантата е първоначално направена за английската певица и актриса Джейн Бъркин. Hermès получават вдъхновение за създаване на тази чанта Бъркин, когато са заедно с актрисата в един и същ самолет. Тогава тя разсипва нещата си от малката си препълнена чантичка и признава, че ѝ е нужна по-голяма и същевременно така елегантна, но до този момент все не намирала.

Бъркин чантата е луксозна и стилна, но подходяща и за ежедневна употреба. Днес цената ѝ варира между 7,000 и 300,000 долара, в зависимост от модела, размера и цвета. Изготвя се ръчно от деликатна и скъпа крокодилска кожа и за направата ѝ са нужни от 18 до 24 часа.  Известната Birkin bagсе споменава и в редица филми, включително в сериала „Сексът и градът“. Качеството и изчистените ѝ елементи, нежните шевове и съвършенство са присъщи на марката още от 19-ти век – времето, когато само благородниците са имали възможността да ѝ се насладят.

Следвайки тенденциите на френската мода, Hermès продължават производството на шалове, часовници и бижута и през 90-те години на 20-ти век, както и до днес. Марката черпи вдъхновение от класически картини, книги и произведения на изкуството, но не подминава и вечно променящия се всекидневен стил. Емил-Морис обобщава вкуса си с думите „кожа, спорт и традиция на изтънчена елегантност“. И днес можем да се съгласим, че тези думи все още описват идеално произведенията на Hermès.

Логото на компанията, изобразено от човек, застанал до херцогска карета и кон, което и до днес продължава да е символа на марката, е създадено през 1950. То символизира традицията на семейство Ермес и произхода на марката още от началото, когато фамилията се е свързвала с принадлежности и аксесоари за езда.

Трудни периоди през годините

През 70-те години на 20-ти век, има множество магазини на Hermès из целия свят, но също и много конкуренти. Това води до осезаем спад в продажбите. Въпреки трудния период, Hermès продължават да търсят и създават иновативни методи и продукти, които да изпъкват сред другите марки. Наемат нови дизайнери, вкарват нови материи и десени, създават дори дизайн на швейцарски часовници. В сърцето на философията на Hermès продължават да бъдат изтънчеността и усещането за благородство и класа.

Така се връщат обратно на челните места и отново процъфтяват на пазара. С времето доказват умението да поддържат собствения си стил и вкус, като в същото време са в крак с модните тенденции и изискванията на купувачите. Жънат успехи както с аксесоарите си, така и с парфюмите си.

Марката днес

Hermèsвероятно никога няма да излезе от мода. Тя винаги ще бъде символ на лукс и добър вкус, на висша мода, видяна през призмата на ежедневния удобен стил. Доказвайки себе си вече трети век, Hermèsне спират да са любим бранд за дрехи, обувки, аксесоари и аромати за много хора по целия свят. Десетки известни личности също признават, че обичат да ги използват на червения килим, както и в ежедневието си. Сред тях са Линдзи Лоуън, Джесика Алба и Сара Джесика Паркър.

И днес компанията продължава да бъде семеен бизнес и се управлява от шесто поколение на семейството Ермес. Това доказва още повече колко много държат на традициите си. Модната къща е считана за най-иновативната в бранша. Отдадеността им да продължават да произвеждат нови ултра луксозни продукти е олицетворение на силния дух на компанията. Hermès разчитат на контролиран маркетинг, лимитирани продажби и автентичност и няма съмнение, че успехите им в бъдеще ще са също толкова големи.

Парфюми на Hermès

Първият парфюм на Hermès излиза на световния пазар през 1951 и носи името Eau d’Hermès. Тойи до днес продължава да бъде един от водещите аромати на френската и световна парфюмерия. Предназначен е както за мъже, така и за жени. Този парфюм черпи вдъхновение от аромата на кожа, деликатни цветя, свежи цитруси и подправки. Според специалисти в сферата, мистичното ухание на Eau d’Hermès е един от най-креативните парфюми. Самият създател Едмонд Рудницка сравнява аромата с уханието, което долавяме в кожените чанти Hermès.

10 години по-късно Hermès създават и първия си дамски парфюм – Calèche. След катои той пожънва световен успех, те потвърждават таланта и перфекционизма си и в сферата на парфюмерията.

Оттогава не спират да развиват производството си на луксозни мъжки и дамски аромати. Представят нови парфюми един след друг, всеки от които впечатлява големи имена не само във френската, но и в световната сцена на парфюмерията. Днес парфюмите Hermès наброяват 112 вида.

Също както модните аксесоари, които предлагат, парфюмите на Hermès са вдъхновени от кожата и естествените природни съставки. Те са също толкова изтънчени, премерени и изразителни. Парфюмите разкриват дървесни и флорални нотки, като често можем да доловим аромат на кедър, цитруси, черен пипер, индийско орехче и други подправки. Уханията, които усещаме от шишенце парфюм на Hermès винаги са земни и натурални.

Известни аромати

Създали стотици на брой ухания, Hermès и днес имат парфюми, които не излизат от мода. Някои от тях са:

  • Hermès Terre DHermès

Елегантен, дързък и изкусителен мъжки аромат с изразени дървесни нотки, балансирани от цитрусова свежест. Изискан и стилен, може да бъде използван за всеки официален повод, но е също толкова подходящ и за ежедневието.

  • Hermès Calèche

Това е първият дамски парфюм на бранда. Създаден е през 1961 и също съдържа цитрусови нотки като мандарина и лимон. Включва флорални елементи на гардения, иланг-иланг и роза.

  • HermèsEau Claire des Merveilles

Друг дамски парфюм, който се предлага от 2004 г. И в този аромат присъстват уханията на цветя, цитруси и мъх. Нежна ванилия и кедър подсилват присъствието и осезаемостта на парфюма.

·     Un Jardin En Méditerranée

Създаден през 2003 г., този парфюм е избор както на мъже, така и на жени. Името на аромата подсказва вдъхновението за създаването му – средиземноморските градини на Тунис. С нотки на морски бриз, смокиня, цитрусови плодове и средиземноморски цветя, с всяко впръскване уханието на Un Jardin En Méditerranée ще ви пренесе в топли ориенталски градини.

·      HermèsJour d’Hermes

Това е още един съвременен и изящен дамскиаромат, лансиран през 2013 година. Композицията му излъчва изискана флорална свежест, с нотки на портокалов цвят, нарцис и гардения, върху дълбок дървесно-мускусен фон.  Деликатен и мистериозен,парфюмът вдъхва самоувереност.

·      Équipage

Мъжкият Équipageе създаден още през 1970 година от Гай Робърт. Това е първият аромат на Hermès, направен ексклузивно за мъже. Уханието му е едновременно силно и деликатно. Дълбоките дървесни нотки са подчертани от остри подправки и балансирани от свежи билки. Бергамот, мъх и индийско орехче са някои от ароматите, които долавяме. Много критици твърдят, че това е един от най-добрите мъжки парфюми, създавани някога. Ароматът на Équipage се свързва с вечност, мъжественост и силно присъствие.

You may also like...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.