Историята зад марката Hugo Boss

Hugo Boss, известна още като Boss,е немска модна марка, основана през 1924 в Метцинген, Германия. Тя носи името на своя създател – Hugo Boss. Той е роден и е починал в Метцинген и до днес седалището на модната къща се намира в този град. Първоначално Hugo Boss произвежда дрехи за всекидневна употреба. Основателят на компанията споделял немската нацистка идеология и през 1930 година, с раждането на Нацистката партия, Hugo Boss започва да прави нацистки униформи.

В последствие започнали да доставят униформи и на други организации, една от които била Националната Социалистическа партия. След Втората световна война, Hugo Boss започнал да прави мъжки костюми. Оттогава компанията се е развила и превърнала в глобална, световно известна модна марка със собствени колекции за дамски и детски дрехи. От 1985 произвеждат и парфюми.

Основателят Hugo Boss

Hugo Ferdinand Boss е роден през 1885 година. Родителите му притежават магазин за платове и дрехи в Метцинген, чието управление той поел през 1908 година. Опитът в семейния бизнес, както и чиракуването като търговец, му помагат да се превърне в успешния предприемач зад глобалната марка днес.

През 1923 Hugo основава своя компания за дрехи, която се превръща във фабрика година по-късно. В този период луксозната марка, която познаваме днес, произвежда обикновени артикули като ризи, якета, дъждобрани и спортни дрехи. Това обаче е труден момент за немската икономика и Hugo Boss фалира. За щастие, той не се отказва от бизнеса си и успява да достигне взаимно съгласие с кредиторите си. През 1931 е трябвало да започне всичко наново, притежавайки само 6 шевни машини. Това било всичко, което кредиторите му оставили.

През същата година, Hugo Boss се присъединява към Нацистката партия и компанията му започва да произвежда униформи. Поради голямата нужда от тях по това време, продажбите на компанията са повече от всякога и бизнесът процъфтява.

Членството на Hugo Boss в Нацистката партия и бизнес взаимоотношенията му с Националната Социалистическа партия обаче не можели да вървят ръка за ръка. Именно заради това, през 1946 Hugo бива осъден. Той е обвинен за активист и поддръжник на социализма. Не само е трябвало да плати голяма глоба, но и му отнемат правото на вот, както и правото да управлява бизнес. Две години по-късно Hugo Boss умира.

Марката след смъртта на Hugo Boss

Брандът не загива заедно с основателя си. След смъртта на Hugo Boss, неговият зет Eugen Holy поема бизнеса. Основното производство на компанията след Втората световна война са работните униформи. През 1950 година обаче се случва нещо значително за Hugo Boss. Това е годината, в която получават първата си поръчка за мъжки костюми. Обемът на работа и високите продажби водят до увеличаване на броя работници в компанията. Фабриката очевидно се справя блестящо. През следващите 10 години продават предимно мъжки костюми. Eugen Holy се пенсионира през 1969 година и оставя компанията в ръцете на двамата си сина. Те са също толкова трудолюбиви и амбициозни. Тяхната цел е да започнат да продават дрехите си извън страната и това скоро се превръща в реалност.

До края на 70-те години Hugo Boss е вече регистрирана търговска марка и започва да работи и с други компании.Спонсорират известния немски автомобилен състезател Йохен Мас, състезателят на Формула 1 Ники Лауда и състезателния отбор на Макларън. В момента спонсорират различни спортисти и отбори по голф, тенис, футбол, плаване и автомобилни спортове.

Наградата на Hugo Boss

Като компания, Hugo Boss спонсорира не само спортисти, но и артисти от всякакви сфери. Наградата на Hugo Boss е основана през 1996 година и се присъжда на всеки две години на един или на група артисти. Различното в тази награда е това, че няма ограничения във възрастта, пола или националността на участниците. Победителят или победителите получават 100,000 долара и трофей. Само 6 или 7 биват номинирани и имат шанса да спечелят приза. Те се избират от висококвалифицирано жури от критици.

Марката Hugo Boss днес

Днес луксозната марка Hugo Boss е една от водещите компании за висша мода в света. Близо 15,000 служители по целия свят работят за нея и дават най-доброто от себе си да предоставят съвършенство във всеки детайл. Компанията сега се състои от два основни бранда – Hugo  и Boss. И двете марки предлагат различни модели дрехи – от елегантни рокли и костюми до небрежни, ежедневни облекла, спортни дрехи, обувки, слънчеви очила и аксесоари. Тяхната философия гласи, че клиентите трябва да изглеждат и да се чувстват добре, независимо от повода.

Тази немска компания, която започва от толкова малко през 20-те години на миналия век, сега е мултимилиарден бизнес и държи стотици магазини в 124 магазина из целия свят.

Парфюми на Hugo Boss

Hugo Boss получава първия си лиценз за производство на парфюми и пуска първия си аромат за продажба през 1985 година. Първият парфюм е мъжкия Boss Number One. През следващите години продължават да създават мъжки модели като Boss Elementsи Hugo for Men. През 1997 година Hugo Boss вече създава аромат и за дамите – Hugo for Women. Днес парфюмите им наброяват близо 100 и са в различни стилове, в зависимост от повода и предпочитанията.

Известни парфюми

Благодарение на огромното разнообразие от мъжки и женски аромати, всеки клиент може да намери парфюм по свой вкус. Някои от най-известните такива са:

  • Boss Bottled

Традиционно в стила на марката, уханието е класическо, изчистено и стилно. То епросто перфектният аксесоар за костюмите на Boss.Ароматни подправки се съчетават изкусително с апетитни плодови акорди върху топла и мека дървесна основа. Лансиран е през 1998 година, като получава множество интерпретации през годините.

  • Boss Selection

Създаден е през 2006 година за елегантния, успешен и уверен мъж. Преобладават нотки на цитруси, кедър, анасон и здравец. Основата е плътна и мека комбинация от мускус, ветивер и пачули. Би бил страхотен избор за делови срещи.

  • Boss Orange

Дамският Boss Orange е един от най-популярните аромати на марката. Той е свеж и модерен. Приветства с ухание на сочна ябълка, която отвежда до ефирно сърце от красиви бели цветя. Аромат на портокаловцвят, сандалово дърво и ванилия са в основата на парфюма.

  • Boss The Scent

Boss The Scent е мъжки аромат, лансиран през 2015 година. Пресъздава образа на модерния прелъстител, който съблазнява дръзко, но със стил.  Усещат се нотки на лавандула и джинджифил заедно с кожа и топли дървесни акорди.

  • Hugo Element

Ароматът е мъжки и се разтваря с тонизиращи водни и цитрусови нотки. Джинджифил, вирджински кедър и ароматни подправки изграждат силует, проектиран за съвременния мъж, който идеално се справя с динамичното ежедневие. Уханието едновременно успокоява и освежава.

Hristiyana Petkova

You may also like...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.