Като основен елемент на козметичната индустрия, парфюмите са извървели своя път от несъществени стоки до задължителни продукти за лична грижа, които използваме всеки ден. Парфюмерийният пазар процъфтява в една индустрия, движена от потребителите и диктувана от модните и козметични тенденции. С прогнозна нетна стойност от $ 96 милиарда през 2023 г., световният парфюмериен пазар играе ключова роля при луксозните продукти за лична употреба в световен мащаб.
Парфюмната индустрия
За част от индустрията, посветена на красотата и личната хигиена, парфюмерийният пазар очаква ръст от около 5% до 7% до 2027 г., когато размерът му се очаква да надхвърли $ 60 млрд. Двата основни фактора, които стоят зад този растеж, ще бъдат пускането на нови продукти на пазара, както и увеличените разходи за потребление на продукти за лична грижа в глобален мащаб.
Едно от основните предизвикателства пред парфюмерийната индустрия днес е постоянната нужда от подобрения, диверсификация, обновяване и създаване на нови парфюми, които да привлекат различните потребителски групи във всяка една страна по света.
Азиатско-Тихоокеанският регион, например, достигна растеж на пазара на парфюми на 15 млрд. долара и се очаква до 2033 г. сумата да нарасне с около 27.44 млр. долара. В Северна Америка и Западна Европа пазарът на парфюми се очаква да продължи да нараства стабилно до 2033 г., като тези региони остават ключови играчи в глобалната парфюмерийна индустрия. Въпреки че развиващите се пазари, като Азия и Латинска Америка, набират скорост, Северна Америка и Западна Европа остават важни поради високото потребление на премиум продукти и иновациите в индустрията.
Неоспорим факт е, че дамските парфюми са били пазарен доминант в продължение на много години, което е довело до редица нововъведения и диверсификация на продуктите, насочени към този пазарен сегмент. Според различни доклади и бизнес оценки между 60 и 70 процента от пазарните приходи идват от дамски парфюми. Ароматите традиционно са били свързани главно с жените, но е настъпила значителна промяна в обществените нагласи. Мъжете все повече се интересуват от парфюми. Това увеличава търсенето на продукти от тази гама, които да задоволят техните предпочитания. Увеличеното потребление на козметика и тоалетни принадлежности при мъжете дава на играчите в парфюмерийната индустрия зелена светлина да правят нововъведения и да предлагат все повече и повече мъжки аромати, които да отговарят на нарастващото търсене в този пазарен сегмент.
Парфюмите, вдъхновени от знаменитости, са една друга тенденция, която се превърна във важен фактор в парфюмерийната индустрия днес. Изключително популярни сред по-младото поколение (особено в Северна Америка, Европа и някои страни в Азиатско-Тихоокеанския регион), парфюмите, вдъхновени от знаменитости, се използват и от самите тях – подход, достатъчно добър за самореклама от една страна, и на бранда производител – от друга.
Парфюмерийните брандове във високия ценови клас (компании като Chanel, Gucci, Calvin Klein, Christian Dior, Prada, Yves Saint Laurent, и Louis Vuitton) придобива все по-голяма популярност в днешно време, особено в Обединените Арабски Емирства. В други части на света тази тенденция остава същата заради нарастващите доходи и подобряващите се икономики.
Пазарът на органични парфюмерийни продукти се очаква да продължи да расте значително до 2033 г., задвижван от нарастващото търсене на устойчиви, екологични и здравословни продукти сред потребителите.
Тенденцията към природосъобразни практики се засилва, което поставя органичната парфюмерия в центъра на бъдещите иновации в индустрията.
Пазарът на естествени аромати и нишови парфюми се очаква да продължи да се развива бързо и динамично до 2033 г., воден от нарастващото търсене на уникални, персонализирани и екологично чисти продукти. Тези сегменти са предпочитани от все по-взискателните потребители, които търсят автентичност, естетика и устойчивост в ароматите, които използват.
Дата на проучването: 1-ви февруари 2016 г.
Дата на проучването: 1-ви февруари 2016 г.
Има няколко ключови играчи на световния парфюмериен пазар, които определят тенденциите, формират визията и определят стратегиите, водещи до растеж на пазара. Те включват Coty, Procter & Gamble, Puig, Estee Lauder, L’Oreal, LVMH, и IPAR. По-долу ще намерите кратко резюме на основните акценти при всеки от тези парфюмерийни концерни, заедно с кратка история, актуалното им положение, както и пазарен анализ.
Coty:
- Основана през: 1904 г.
- Основател: Франсоа Коти
- Сектор: Потребителски стоки
- Отрасъл: Продукти за лична грижа
- Пазарна капитализация: $6.66 милиарда (октомври 2024)
- Служители на пълен работен ден: 11 350
Топ 10 марки: Adidas, Calvin Klein, Chloe, Davidoff , Marc Jacobs, OPI, Philosophy, Playboy, Rimmel, Sally Hansen
Основана през 1904 г. от Франсоа Коти в Париж, Франция, Coty е парфюмерийна компания с богата история, която следва проста, но ефективна стратегия в началото на 20-ти век. Компанията предлага луксозни и висококачествени продукти за красота, като ги прави достъпни за масовия пазар.
Около 20 години след създаването си, Coty вече жъне успех по целия свят. Със солидно присъствие на италианския, швейцарския, немския, испанския и южноамериканския пазар, до 1925 г. продуктите на Coty вече могат да бъдат намерени в домовете на 36 милиона жени от Европа и Северна и Южна Америка.
Днес Coty е глобален лидер на пазара на продукти за красота в света. С около 50 от най-известните парфюмерийни и козметични марки в своето впечатляващо портфолио, това е концерн номер едно в света на марковата парфюмерия и козметика.
Подложени на съществени промени в последните няколко години, Coty се обръщат от основно разчитащи на парфюми (за генериране на по-големи приходи) към разнообразяване на портфолиото си както по отношение на продуктите, така и по отношение на пазарите. След примамливата оферта от $12 милиарда за част от козметичните марки на Procter & Gamble, която бе приета през юни 2015 г., Coty удвои размера си в козметичния сегмент и сега дава приоритет на експанзията си на развиващите се пазари и на разпознаваемостта си в дигиталния свят.
Procter & Gamble:
- Основана през: 1837 г.
- Създатели: Уилям Проктър и Джеймс Гембъл
- Сектор: Потребителски стоки
- Отрасъл: Продукти за лична грижа
- Пазарна капитализация: $398.7 милиарда (октомври 2024)
- Служители на пълен работен ден: 108,000
Топ 10 марки: Ariel, Gillette, Head & Shoulders, Olay, Oral-B, Pampers, Pantene, Tide, Wella, Always
Основана като семеен бизнес за свещи и сапуни от майстор на свещи от Англия (Уилям Проктър) и майстор на сапуни от Ирландия (Джеймс Гембъл), Procter & Gamble всъщност е идея на тъста на двамата мъже. Тъй като двамата били женени за две сестри (а, освен това, и двамата се конкурирали за едни и същи суровини), решили, с помощта на тъста си, да бъдат не само семейство, но бизнес партньори.
Интересен факт за компанията е, че от 1848 г. техният най-продаван продукт е … свинска мас! Те, също така, са били сред първите компании, които са се възползвали от развитието на печатната реклама, като издават печатна реклама за машинно масло още през 1838 г.!
Стабилният растеж на Procter & Gamble в следващите няколко десетилетия е пълен с иновации, а тънкостите на семейния бизнес се предават от поколение на поколение. След множество възходи и падения, компанията, в крайна сметка, става по-силна от всякога.
Една от най-печелившите компании за потребителски стоки в света, Procter & Gamble днес е световно известен международен производител на богата гама от продукти, включително продукти за лична грижа, почистващи препарати, перилни препарати и др.
Puig:
- Основана през: 1914 г.
- Основател: Antonio Puig
- Сектор: Потребителски стоки
- Отрасъл: Продукти за лична грижа
- Нетни приходи: 12.19 милиарда евро (октомври 2024 г.)
- Служители на пълен работен ден: 11 124
Топ 10 марки: Nina Ricci, Carolina Herrera, Paco Rabanne, Jean Paul Gaultier ,Prada, L’Artisan Parfumeur, Valentino, Antonio Banderas, United Colors of Benetton, Mango
Основана през 1914 г. от Antonio Puig, компанията Puig е тясно свързана с Барселона – град, чиято история силно повлиява историята и развитието на Puig. Основно ориентирана към парфюмерийния и козметичния сектор от самото начало, фирмата може да се похвали с пускането на пазара на първото червило, произведено в Испания!
1959 г. е годината, през която Puig претърпява международно разширяване – тяхна нова фабрика е построена в Барселона, а в САЩ отваря врати първият международен офис на компанията. Друг международен клон е открит в Париж през 1968 г., а през следващите няколко десетилетия компанията се разширява чрез придобиването на марките Paco Rabanne (1968 г.), Carolina Herrera (1980 г.) и Prada (2003 г.).
Международната испанска компания Puig е сред лидерите на пазара в сферата на модата и парфюмите. Оперираща в над 140 държави, Puig притежава някои от най-известните парфюмерийни марки.
Силно зависима от западноевропейския пазар, Puig търси различни начини да разшири присъствието си и да постигне растеж на пазари като Саудитска Арабия. Позиционирана много високо в луксозния сегмент, компанията разполага с 5 производствени предприятия, които произвеждат 331 милиона парфюма годишно.
Estee Lauder:
- Основана през: 1946 г.
- Основател: Estée Lauder
- Сектор: Потребителски стоки
- Отрасъл: Продукти за лична грижа
- Пазарна капитализация: $32.8 милиарда (октомври 2024)
- Служители на пълен работен ден: 62,000
Топ 10 марки: Estee Lauder, Aramis, Clinique, Origins, M.A.C, Bobbi Brown, Tommy Hilfiger, Donna Karan, Michael Kors, Tom Ford
Основана през 1976 г. от Estée Lauder, Estée Lauder първоначално предлага едва 4 продукта – почистващо олио, лосион за тяло, мултифункционален крем и комплект кремове. Estée и съпругът й Joseph Lauder притежават страст, упоритост и всеотдайност – все качества, които са доказали своята ефикасност през десетилетията на растеж и развитие на компанията.
Компанията претърпява международна експанзия през 1960 г., а днес продава своите продукти на 150 пазара по целия свят. Американската компания (която все още е запазила статута си на семейна компания) е известна със своето впечатляващо портфолио от марки, произвеждащи продукти за грижа за кожата, гримове, парфюми и продукти за коса.
Представяща се на над средното ниво на пазара, Estée Lauder се нарежда на 6-то място в индустрията на продукти за красота (точно зад Coty). Със силните си позиции на основните парфюмерийни пазари и широкия си спектър от канали за дистрибуция, компанията се фокусира върху две основни цели – регионална експанзия и присъствие на развиващите се пазари.
L’Oreal:
- Основана през: 1909 г.
- Основател: Eugène Paul Louis Schueller
- Сектор: Потребителски стоки
- Отрасъл: Продукти за лична грижа
- Пазарна капитализация: $215.07 милиарда (октомври 2024)
- Служители на пълен работен ден: 94 605
Топ 10 марки: L’Oréal, Lancôme, YSL, Giorgio Armani, The Body Shop, Urban Decay, Garnier, Maybelline, NYX Cosmetics, Vichy
Основана от френски химик с немски произход, L’Oréal започва пътя си като Société Française de Teintures Inoffensives pour Cheveux (Френска компания за безопасна боя за коса). През 1909 г. нейният основател, Eugène Paul Louis Schueller, разработва собствена формула за боя за коса, която произвежда сам, а след това я продава на парижките фризьори.
Въпреки че L’Oréal навлиза в света на красотата само с един единствен продукт, днес тя предлага на своите фенове хиляди козметични продукти, включително продукти за боядисване на коса, стилизиращи продукти, грижа за кожата, грим и парфюми.
Една от най-големите козметични компании в индустрията с продукти за красота и лична грижа в света, L’Oréal Group е изправена пред нарастващата конкуренция на Estée Lauder и Unilever. За да запази водещите си позиции, L’Oréal се насочва към нови пазари като Китай и Азиатско-Тихоокеанския регион и използва стратегически придобивания, за да балансира своето портфолио.
LVMH:
- Основана през: 1987 г.
- Сектор: Потребителски стоки
- Отрасъл: Продукти за лична грижа
- Пазарна капитализация: $315.76 милиарда (октомври 2024)
- Служители на пълен работен ден: 200 000
- Топ 10 марки: Louis Vuitton, Fendi, Donna Karan, Celine, Kenzo, Givenchy, Moet & Chandon, Dom Perignon, Krug
LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE (LVMH) е международен конгломерат, разделен в пет основни области: вина и спиртни напитки; мода и кожени изделия; парфюми и козметика; часовници и бижута; продажби на дребно.
Създадена през 1987 г. чрез сливането между модната къща Louis Vuitton и производителя на спиртни напитки Moët Hennessy, LVMH може да се похвали с една от най-старите марки в света – Château d’Yquem (датираща от 1593 г.).
Притежаваща стабилен глобален растеж, LVMH се възползва от много възможности за своето разширение. Концентрирайки се върху водещите световни тенденции в пазарния сегмент с луксозни стоки, компанията предлага ексклузивитет и изисканост чрез своите по-малки луксозни брандове.
IPAR
- Основана през: 1985 г.
- Сектор: Потребителски стоки
- Отрасъл: Продукти за лична грижа
- Пазарна капитализация: $ 3.89 милиарда (октомври 2024)
- Служители на пълен работен ден: 607
Топ 10 марки: Banana Republic, Boucheron, Dunhill, Jimmy Choo, Karl Lagerfeld, Lanvin, Montblanc, Oscar de la Renta, S.T. Dupont, Van Cleef & Arpels
С над 30-годишната си история в козметичната индустрия, Inter Parfums, Inc. е сред лидерите на световно ниво в бизнеса с козметика, парфюми и козметични продукти. Впечатляващото портфолио на компанията включва световно известни марки и пазарно присъствие в над 100 страни по целия свят – истинско признание за успешния бизнес на IPAR, който се основава на иновации и безкомпромисно качество.
В Европа IPAR използва лицензионни споразумения, чрез които разпространява своите брандове. Чрез своите операции в САЩ компанията предлага парфюми и свързаните с тях парфюмерийни продукти.
В зависимост от пазара, на който продава своите продукти, IPAR използва дистрибутори, вътрешни и международни търговци на едро, както и специализирани търговци на дребно. Освен това, продуктите на компанията се продават по целия свят в универсални магазини, дрогерии и супермаркети.
Източници:
http://www.strategyr.com/MarketResearch/Fragrances_and_Perfumes_Market_Trends.asp
http://www.statista.com/statistics/259221/global-fragrance-market-size/
http://www.transparencymarketresearch.com/fragrances-market.html
http://www.futuremarketinsights.com/reports/global-fragrances-market