Марио Прада – мъжът, който създаде емблематичния моден бранд Prada
Какво е нужно, за да създадеш успешна модна къща, която да диктува тенденциите в динамичния и луксозен свят на фешън индустрията? Талант, добри умения или голяма доза късмет? Няма как да знаем, но със сигурност Марио Прада е притежавал всичко това.
Ако ви е любопитно да научите малко повече за него и историята на легендарния италиански бранд, то в тази статия сме ви подготвили интересни факти и истории, които си струва да бъдат прочетени.
Началото на историята на Prada
Запознатите с историята на Prada, със сигурност знаят, че компанията е основана преди повече от век, през 1913 г., от дизайнера Марио Прада. Тогава тя далеч не разполага с множество луксозни бутици по целия свят, както днес.
Вместо това Марио започва малък семеен бизнес, като отваря магазин, в който той и неговият брат Мартино, продават изработените от него чанти и аксесоари от естествена кожа. Бутикът им носи името “Fratelli Prada”, което в превод от италиански означава “Братята Прада”.
Марио Прада има не само отличен талант като дизайнер, но притежава нюха и проницателността на добър предприемач, което му помогнало да развие своя бизнес, но Fratelli Prada все още била далеч от това да се превърне в световно известната модна къща, която познаваме днес.
Интересен факт е, че Марио имал консервативни разбирания относно ролята на жените в управлението на семейния бизнес. Той смятал, че компанията трябва да бъде ръководена от мъж и насочил надеждите в ръцете на сина си.
Иронията в тази история е, че именно благодарение на таланта и интелекта на жените във фамилията, Prada успява да се наложи като една от емблемите на модния свят. Но как се случва всичко това?
Жените, които превърнаха Prada в легенда
След оттеглянето на Марио Прада, неговият син има различни интереси и отказва да застане на чело на семейния бизнес. Компанията поема неговата дъщеря – Лучия. Тя наследява таланта на баща си в управлението и успява да надгради неговите постижения.
За времето, в което тя ръководи модната къща, нейни бутици постепенно отварят врати в редица европейски страни и отвъд океана. Оказва се, че въпреки резервите на нейния баща, Лучия успява да постигне големи успехи и да прослави името на италианската марка, превръщайки я във все по-важен играч на модната сцена.
Истинската слава на Prada обаче донася внучката на Марио – Миуча, или както е истинското ѝ име – Мария Бианки. Като млада, Миуча е бунтар, обича да експериментира и е в постоянно търсене на себе си и своето призвание.
Гордостта и силният ѝ характер я карат да иска сама да постига своите успехи и тя всячески се стреми да стои далеч от семейния бизнес. Миуча записва да учи политически науки в Миланския университет и по всичко личи, че е решила да гради кариера в това направление.
Понякога пътищата на съдбата са непредвидими. Така през 1978 г. в крайна сметка Миуча поема ръководството на компания и поставя началото на най-успешните години в историята на модната къща.
В това време тя среща и любовта на живота си Патрицио Бертели, който освен неин партньор в живота става и неин верен помощник в развитието на бранда Prada. Заедно те построяват империя, която през годините среща възходи и падения, но въпреки това успява и днес да е едно от водещите имена в света на модата.
PRADA и света на ароматите
Освен с дрехи и аксесоари, Prada се наложи като един от популярните и харесвани производителите на парфюми. Първият парфюм Prada се появява през 2004 г. и се нарича Prada Amber. Той предизвиква доста внимание, тъй като тогава малко са компаниите, които правят парфюми с нотки на кехлибар. Днес портфолиото им от красиви ухания значително е нараснало и се радва на почитатели от цял свят.
Едни от най-популярните сред дамите парфюми Prada са Prada Candy, Les Infusions Iris, Prada Candy Kiss и Heat Wave.
Брандът също така предлага и изискана колекция от мъжки аромати: L’Homme Prada, Prada Luna Rossa Black, Midnight Train и др.