Историята на Bvlgari
Научете повече за това как едно обиновено гръцко момче създава световно известната марка. Прочетете повече за историята на Bvlgari
Bvlgari е модна къща за луксозни стоки с ясен италиански почерк; име, станало синоним на майсторска изработка, качествени материали и ненадминат дизайн. Но къде и как се ражда историята на самата марка? Днес ще ви разкажем именно тази история, която вдъхнови целия ни екип.
Марката Bvlgari е създадена през 1884 година от Сотириос Булгари, като името на модната къща е производно на фамилното име на нейния основател (буквата „v“ в думата е всъщност латинският класически буквен знак за буквата „u“, затова се произнася просто като „Bulgari“).
Сотириос Булгари е от гръцки произход. Потомък е на семейство занаятчии и още млад усвоява много добре бижутерския занаят. Първият му магазин в Парамития, Гърция, може да се види и днес. През 1877 г. Сотириос напуска родния си град и заминава за Корфу, по-късно се установява за кратко в Неапол, но повратна точка в неговия живот е пристигането му в Рим през 1881 година. Именно Вечният град приютява Сотириос и неговата идея за Bvlgari. На това място се ражда марката през 1884 година. По това време все още Bvlgari е замислена като марка за производство единствено на бижута.
Главният магазин на компанията Сотириос открива през 1905 г. Търговското помещение (отличително е още неговото местоположение, а именно престижната улица Via dei Condotti, водеща до Испанските стълби) се превръща едновременно в дом и източник на вдъхновение. С истинска страст и професионализъм Сотириос се бори да извоюва добро името на своята марка и да я направи популярна. Вече са видими предпоставките за това брандът да се превърне в бъдеща емблема на италианското превъзходство в света на модата.
Но какво всъщност вдъхновява Сотириос по пътя към успеха? Несъмнено отговорът на този въпрос се крие във вслушването в ехото на дългогодишната история, грандиозна архитектура, стил и култура на Рим. Марката умело преплита богатото минало на Рим със съвременните дизайни, като по този начин търси нова интерпретация на класическите сюжети, опитва се да улови неуловимото в историята през вековете. Класически, но и съвременен, и иноваторски – ето това е почеркът на марката, която поддържа вече 130 години. Усещането за вечна красота, изящност и традиции, отстояваща успешно своето име на италианско качество и стил. Затова са и толкова известни и разпознаваеми моделите на Bvlgari – те съчетават в себе си стилистична дързост, създадени са с чувственост, любов и благоговение към изкуството, историята и величествената архитектура.
Магазинът на улица Via dei Condotti се превръща в домакин на международен елит от художници, писатели и актьори по време на периода Dolce Vita (50-те и 60-те години на XX век). През 50-те години на миналия век, Италия се превръща в дизайнерски център на Европа, където Bvlgari извежда цветната революция на едно съвсем ново ниво. Марката печели вниманието на световния елит и става любима на филмови звезди като Елизабет Тейлър и Одри Хепбърн. Бързо разпознаваеми заради качеството, разкоша, ярките цветове и чувството за изящност, бижутата създадени под този бранд скоро стават известни сред местните буржоа, а по-късно и сред висшето общество на страната. Bvlgari се отличава със смел и безпрецедентен стил, изследват се необичайни цветови комбинации, обръща се специално внимание на рубини, смарагди и сапфири. Бижутата на марката оживяват в пъстра палитра от комбинации. Талантливият италиански бижутер бързо се утвърждава като експерт по дизайн на цветни скъпоценни камъни. Творбите на Bvlgari са със симетрични, компактни форми и пищни висококачествени скъпоценни камъни. Скъпоценният камък е идеален за постигане на чувство за обем, яркост и контраст. Красотата на камъка – това е, което наистина прави Bvlgari единствени по рода си, именно това е сърцето на дизайна на техните бижута…
Зад границите на Италия, брандът започва да се развива през 70-те години. Първите международни магазини на марката са открити през 1970 г. в Ню Йорк, Париж, Женева и Монте Карло. Разширява се и цялостната визия на фирмата – тя навлиза в света на часовникарството. През 1975 г. е лансиран първият Bvlgari часовник. През 1980 година в столицата на часовникарска Швейцария е основана компанията Bvlgari Time. С годините дъщерната фирма усъвършенства своята линия и се превръща в производител на часовници от световна класа.
Постоянни посетители на магазините на Bvlgari през годините стават кинозвездите Елизабет Тейлър, Марлене Дитрих, Кларк Гейбъл, Гари Купър, София Лорен, Роми Шнайдер, Джина Лолобриджида и много други.
Постепенно компанията разширява своя обхват до производство и продажба на бижута, часовници, чанти, аксесоари, парфюми. През 1992 г. Bvlgari лансира първия си парфюмен аромат – Eau Parfumée au Thé Vert. Това се оказва повратна точка в историята на световната парфюмерия изобщо. Следвайки принципа си да улавя изискаността, изтънчеността и елегантността, брандът не изневерява на себе си и този път. Парфюмите на Bvlgari за жени и мъже са поредното бижу на изяществото. Очарованието на ослепителните скъпоценни камъни, вдъхновени от силата на природата и чувството за пищност, завладява и ароматите на известната италианска марка. Сред популярните аромати са:
Дамски парфюми:
Bvlgari Aqva Divina
Bvlgari Goldea
Bvlgari Goldea The Roman Night
Bvlgari Omnia Amethyste
Bvlgari Omnia Paraiba
Bvlgari Splendida Iris d’Or
Bvlgari Splendida Rose Rose
Мъжки парфюми:
Bvlgari Aqva Amara
Bvlgari Aqva Pour Homme
Bvlgari Aqva Pour Homme Atlantiqve
Bvlgari Aqva Pour Homme Marine
Bvlgari BLV Pour Homme
Bvlgari Man Black Cologne
Bvlgari Man In Black Essence
Доказателство за професионализма на Bvlgari е и фактът, че техни аромати са създадени в сътрудничество с известните парфюмеристи Аник Менардо, Алберто Морилас, Жак Кавалер, Софи Грозман, Беатрис Пикет, Карлос Бенаим, Даниела Роше Андриер, Натали Лорсън и Жан-Клод Елена.
През 1996 г. Bvlgari лансира изисканите си колекции аксесоари. С несравнимия си стандарт Bvlgari Group се занимава и с дизайн за хотели и курорти, представяйки съвременен лукс и изключителен дизайн в Милано, Бали и Лондон. През 2011 г. Bvlgari става част от луксозната група LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton), което допълнително разширява възможностите на марката.
Разказващо истории за изисканата природа на Италия, името Bvlgari става синоним на ярък цвят и индивидуалност, елегантен стил и ненадминато майсторство. Във всеки проект и продукт на Bulgari именно луксът е от първостепенно значение. 130 години по-късно Bvlgari вече не е прохождаща бижутерия в сърцето на Рим, а световноизвестна марка, която дължи успеха си на постоянната си креативност, нененадминат дизайн, майсторска изработка и смел откривателски дух.
Има ли друга марка, чиято история ви е интересна? Ще се радваме да ни кажете коя е тя в коментар под публикацията.