Съвременен блог за маркова парфюмерия

История на марката Benetton

the history of benetton

История на марката benetton

История на марката Benetton

United Colors of Benetton или просто Benetton е световна модна и парфюмерийна марка с ясно изразен и специфичен стил. Той се характеризира със изчистеност, минималистичност и комфорт. Със своите 5000 магазина в 120 страни из целия свят, италианската марка и днес е една от най-влиятелните и успешни на пазара, а продуктите ѝ можете да разпознаете от пръв поглед.

Марката Benetton е основана в Тревизо, Италия през 1965 година от тримата братя Лусиано, Карло и Гилберто, заедно със сестра им – Джулиана Бенетон. Най-големият брат Лусиано стартира бизнес идеята за изработване на пуловери с богато разнообразие от цветове и модели още през 1955 година. Така купува шевна машина, на която сестра му, Джулиана, започва да изработва първите модели Benetton.

От магазин на магазин, придвижвайки се с колелото си в региона Тревизо, Лусиано продава дрехите си, които сестра му шие. Така се ражда страстта за едно толкова успешно начинание, а това именно са и първите скромни стъпки на семейството към един бизнес, който в последствие се превръща в глобална марка струваща милиарди. По-късно към двамата се присъединяват и другите братя – Карло и Гилберто, и 10  години след началото на идеята основават първата си фабрика. През 1968 година Benetton отваря и първия си магазин в Париж, а през 70-те години марката вече е известна и в целия свят.

Успехът на Benetton се дължи до голяма степен на иновативния и революционен маркетинг на бранда, който дори се счита от мнозина за основателя на модерния маркетинг, който всички познаваме днес. Макар и семпли, дрехите на  Benetton се радват на невероятни, оригинални и много различни маркетингови кампании, които популяризират бранда в целия свят.

Кампаниите на Benetton не се страхуват да засягат политика, социални теми и теми табу, както и борбата за расово равенство. Те са съчетани с дръзки фотографии, които, както всяко иновативно нещо, получават и много критика, възмущение и неодобрение. Най-интересното в повечето реклами на марката е, че в тези кампании дори не се заснемат моделите на дрехите. Вместо това, семплото лого на бранда присъства във всяка снимка и привлича вниманието на купувачите повече от всичко друго. Този иновативен подход бива оценен и това бързо проличава в нарастващите продажби на бранда, който печели не една награди за блестящите си рекламни кампании.

Марката е също спонсор на редица спортни събития и отбори. През 1979 година, Benetton спонсорира италианския ръгби отбор – A.S. Rugby Treviso. По-късно дори се съставя ръгби отбора, носещ името на марката – Benetton Rugby. В последствие брандът става спонсор на баскетболни и волейболни отбори, а през 1983 година спонсорира и състезателния отбор Tyrrell във Формула 1. Година по-късно пък подкрепя и Алфа Ромео в елитното състезание за коли.

Страхотната реклама, както и ярките цветове, и качествените материи карат хората да избират Benetton все по-често. Днес марката предлага широко разнообразие от дрехи за мъже, жени и деца. И въпреки че рекламните ѝ кампании вече не са така дръзки и екстравагантни, Benetton си е създал слава на луксозна и висококачествена марка.

Парфюми на  United Colors of Benetton

Освен дрехите и аксесоарите, които United Colors de Benetton предлага, през 1987 година, брандът започва да продава и парфюми за мъже и жени, а дори и такива за деца. Първото ухание, носещо името Colors de Benetton, е свеж и цитрусов аромат за жени. Година по-късно е лансиран и мъжки парфюм със същото име.

Оттогава, Benetton е пуснал на пазара общо 79 парфюми, като най-новият е от 2020 година. Марката работи в партньорство със световнозивестни парфюмеристи, сред които Кристоф Рейно, Ален Астори, Александра Косински, Анн Котлиеб и Соня Констант.

От Венера Козметикс сме подбрали някои от най-любимите ухания на марката, които ви представяме в следния списък.

Exit mobile version