„Парфюмът – това е женската душа!“
Робърт Ричи
Жената вече не е покорна домакиня, която стои у дома и се грижи основно за отглеждането на децата. Тя е творец и иноватор. Тя преследва мечтите си докрай и изкачва върхове. Със сигурност се сещаме поне за една такава жена – смела, независима и поела живота си здраво в ръце.
Ние от Venera Cosmetics също имаме какво да Ви разкажем по темата. В следващите редове ще се потопим в историята на модната икона Нина Ричи. За много от нас е популярна с вълшебните си парфюми за жени и мъже – действително, ароматите, които тя създава са изцяло завладяващи. Но за Нина Ричи може още много да се каже. Нека разгледаме по-детайлно през какви трудности е успяла да премине, за да изгради една от най-разпознаваемите модни марки: „Nina Ricci“.
Дъщерята на вдовицата
Родена е в град Торино, Италия през 1883-та година под името Мария Аделанд Ниели. Но семейството ѝ не остава да живее в Торино, а се мести два пъти – първия път във Флоренция и втория в Монте Карло.
Въпреки че не е от богат род, малката Мария има изтънчен усет за стил и подбор на аксесоари. Тя се увлича много по красивите рокли и кокетните чанти, които носят порасналите дами.
Нещастие сполетява семейството, когато Мария е само на 14-години – умира баща ѝ, оставяйки семейството без мъжка подкрепа. Налага се някак три жени сами да се препитават и справят с трудностите на живота.
Когато талантът и усилията се забележат
Мария започва да учи занаят при една шивачка и известно време работи със сестра си и майка си в галантерия. Не след дълго си намира работа в модна къща, където първоначално шие само копчета и подгъви. Трудолюбива и отдадена, там тя дава всичко от себе си, за да докаже страстта си към изработването на облекла. Случва се нерядко да работи до крайно изтощение. Резултатите обаче не закъсняват – вече пълнолетна, Мария е главен модист, а на 22 е назначена за художествен директор на цялото ателие.
Нейният талант не остава скрит и много дами започват да търсят услугите ѝ.
Омъжва се през 1904-та година за италиански бижутер и композитор, от когото взима фамилията Ричи, с която е известна по цял свят. От техния брак се ражда момче, което кръщават Робърт. Той е креативна натура също като своята майка, но негова стихия предстои да бъдат мениджмънт и парфюмерийният бизнес.
„Nina Ricci“ и духът на Париж
Когато съпругът на Мария умира през 1931-ва година, синът ѝ я съветва тя да отвори собствена модна къща. Думите му се оказват чути и още на следващата година, в романтичния град Париж, врати отваря домът на модата „Nina Ricci“.
Псевдонима си „Нина“ Мария отново дължи на сина си. Като дете той се обръщал към нея с „ниня“ и така тя решава да се представи пред широката аудитория като Нина Ричи.
В началото марката се занимава с произвеждането на дамски официални тоалети. Робърт поема счетоводството и мениджмънта, а майка му създава моделите.
След Втората световна война, женският свят е драстично променен. Много мъже загубват живота си на фронта. Жените започват да заемат голяма част от дейностите, които преди това са вършели единствено от съпрузите им и съвсем логично – полите и роклите не винаги са подходящи за конкретната дейност.
Модната индустрия е изправена пред нелеката задача да върне изискаността на дамите. Робърт Ричи отново се намесва с креативна идея: с помощта на Търговската камара, 40 на брой известни дизайнери организират голямо модно ревю в Лувъра. Представянето предизвиква фурор сред публиката и колекцията тръгва на турне из територията на цяла Европа.
Оттам насетне, модна къща Nina Ricci се радва единствено на успех и разрастване. Самата Нина Ричи се оттегля от бизнеса, когато вече е на 70 години. Синът ѝ Робърт се занимава до смъртта си с мениджърството и парфюмерийния бизнес, който също става част от компанията.
Парфюмите на Nina Ricci
Своя първи аромат Нина Ричи разработва през 1946-та година и кръщава „Coeur Joie“. Това е само първата стъпка към развитието на една нова епоха в света на парфюмерийното изкуство.
Две години по-късно на пазара се появява и „L’Air Du Temps„, който става емблематичен със своята оригинална бутилка – върху капачката е моделиран изящен стъклен гълъб. Заслуги за дизайна имат синът ѝ Робърт Ричи и френският бижутер Марк Лалик. Този аромат окончателно позиционира „Nina Ricci“ сред най-търсените марки парфюми.
Произвеждат се както парфюми за жени, така и за мъже, които бързо стават белег за проява на моден стил и добър вкус.
„Nina Ricci“ е сред петте водещи модни бранша в света и не е тайна, че освен талантът и постоянството на Мария, голяма роля за това изиграва и синът ѝ Робърт. Така че това не е само история от света на модата, а такава, която отстоява трудолюбието и сплотеността.