Съвременен блог за маркова парфюмерия

Тенденции в есенните ухания за 2018

Fall-Trends-in-Perfumes-2018-BG-00

С какво асоциирате есенния сезон?

Вероятно някои от вас ще споменат тиквения пай или призраци, витаещи по тъмните ъгли на нощта, а други се сещат за небезизвестното тиквено лате с подправки и наситени, но леко самотни цветове.

Независимо дали асоциирате есента с тъжни песни на Ерик Клептън или топли пуловери и специални фотосесии в парка за Инстаграм, ще се изненадате когато разберете, че в тази игра на асоциации, по-голямата част от нас първо ще помислят за това как ухае есента, а не как изглежда. Причината за това е проста – обонянието е най-силното измежду всички наши сетива, когато става въпрос за събуждане на спомени и емоции. Ето защо и не се учудваме, че първите ни мисли, които изплуваха в съзнанието ни свързани с есента, бяха уханието на канелени сладки и горещ шоколад.

Както при всички преходни сезони (пролет и есен), сега е моментът да изчистим съзнанието си и да преоценим стила си, създавайки място за свежи и вълнуващи нови тенденции, които да превземат гардероба ни.

Ако сте като по-голямата част от хората, които предпочитат да сменят парфюма си така, както сменят гардероба си всеки сезон, то продължавайте да четете, за да видите какво са ни подготвили големите парфюмерийни къщи и какви са най-горещите тенденции в уханията през есента на 2018.

Интересен факт: Знаете ли, че 34% от хората остават верни на любимия си парфюм през цялата година!?

Унисекс аромати

Полово неутралните аромати са нишов пазар от доста време и е трудно да се определи точният момент, в който се завърнаха на мода. Calvin Klein инициира унисекс модата през 1994 г. с парфюма CK One, а от тогава насам унисекс ароматите идват и излизат от мода до 2015 г., когато тази тенденция се завръща с пълна сила.

Според проучване проведено от Onbuy.com, 72% от жените имат желанието да тестват унисекс парфюм през 2018 г. Все повече брандове, като Tom Ford, Chanel, Ralph Lauren и YSL прегръщат унисекс течението и лансират нови аромати, с цел да се харесат и на двата пола.

Според Лиза Уилсън, директор в консултантската фирма Scent & Strategy, “Розата тепърва ще преобладава като нотка в мъжките аромати. Промяната ще бъде такава, че ароматите ще са просто аромати и хората ще могат да носят това, което им харесва. Като например с цитрусовите нотки, които не са предназначени за мъже или за жени. Те просто биха могли да се носят от всеки”.

Цитрусови ухания

Да, правилно прочетохте – цитрусовите ухания през есента официално са на мода.

Въпреки, че по-студените сезони сякаш са ‘запазени’ за по-интензивните, мускусени нотки с пикантен вайб, то тази есен и двата гиганта Givenchy и Dior престъпват правилата, лансирайки свежи аромати, които ни загатват за по-дългите и ярки летни дни.

Eau de Givenchy е плодово-цветен унисекс аромат, който комбинира цитрусови нотки върху дървесна база от мускус. Заедно с този нов аромат идва и Dior, който донесе още повече щастие в живота на дамите с новия си аромат Joy. Joy на Dior буквално представлява неподправена доза щастие в стъклена бутилка. Парфюмът притежава освежаващи връхни нотки на бергамот и мандарина, съчетани с цветно сърце от жасмин и роза върху дървесна, мускусена база.

Гурме ухания

Шоколад, ванилия, кафе, мляко и захарен памук. Всички те са нотки, които ни карат да чувстваме топлина и уют, а понякога и глад. Реално погледнато, гурме уханията не са нововъведение, откакто Angel на Thierry Mugler стартира тенденцията през 1992 г.

Въпреки това, в сезона на канелата и тиквения пай, ориенталските и гурме уханията се радват на растяща популярност. Парфюмните къщи се конкурират за челното място в съзнанието на потребителя, въвеждайки нови и уникални акорди, като например нотка на канабис и дори създават халал-сертифицирани гурме аромати за потребителя-мюсюлманин.

Гурме течението много бързо навлиза и в света на мъжките аромати, а според парфюмния експерт Алесандра Тучи: “Ваниловите ухания са се внедрили изцяло в мъжките аромати така, както и цветните, и плодовите нотки. Това допринася за намалянето на пролуката между ароматите предназначени за мъже и за жени.”

Парфюмерийните къщи подновяват формулите си, загърбвайки така до болка познатите ни ухания, наподобяващи десерти и постепенно завладяват света на подправките. Това от своя страна разгръща обширен, нов, обонятелен пласт, вдъхновен от кухнята, като например нотки на варено, пушено, печено, пуширано и т.н.

Един прекрасен нов гурме аромат за есента е Aura на Thierry Mugler, който продължава завещаното от Angel, предлагайки по-свежа и по-малко сладка версия на легендарния си предшественик в магически флакон.

Казахте ли веган?

При нарастващата популярност на веганизма, парфюмерийните къщи трябваше много бързо да променят стратегиите си и да се адаптират към все по-голямото търсене на брандове, които са т.нар. “cruelty-free” и не тестват съставките си върху животни.

Когато става въпрос за изброяване на съставките, милениалите очакват много повече прозрачност и откритост от страна на брандовете, и се наблюдава ръст в търсенето на екологично чисти и “зелени” компании. Темата за устойчивост на компаниите стартира при козметичната и в последствие завладява парфюмната индустрия, като става все по-актуална с всеки изминал ден.

Според Уенди Бергер, собственик на марката Pour le Monde: “Екологичните парфюмни брандове, които са прозрачни относно съставките си, рязко нахлуха в парфюмната индустрия. Също така наблюдаваме потребители, които целенасочено търсят аромати, които са веган и не се тестват върху животни.”

Според проучване проведено от Onbuy.com, 64% от хората биха искали да пробват веган парфюм.

Фланкъри и още фланкъри

Фланкърите представляват нови версии на вече лансирани аромати, обикновено с подобни парфюмни флакони, но с изцяло обновена формула или различна концентрация (от тоалетна вода на парфюмна вода, например). От маркетингова гледна точка, въвеждането на фланкъри предизвиква шум около себе си и е предпоставка за бърз пиар на съответния нов аромат.

Нека да изясним – лансирането на фланкър аромати не е нещо ново. Това винаги е бил и ще бъде най-бързияt и лесен начин за увеличаване на приходите на парфюмните къщи, осланяйки се на аромати, които доказано се продават добре.

При все, че 2017 г. бе годината на дебютните аромати (pillar fragrances), като Bloom на Gucci, Aura на Thierry Mugler, Scandal на Jean Paul Gaultier и Mon Guerlain на Guerlain, лансирането на техните фланкъри беше просто въпрос на време.

Тази есен вече можете да видите тенденцията във вихъра си с Daisy Love на Marc Jacobs, Gucci Bloom Nettare Di Fiori, Miu Miu Fleur D’Argent, The Only One на Dolce&Gabbana и Flowerbomb Nectar на Victor&Rolf са само една част от фланкърите към момента.

Това бяха тенденциите в уханията за есен 2018 г. Вероятно сте очаквали някои от тях, а други са ви изненадали. Каквато и реакция да са предизвикали от вас, ще се радваме да чуем коя е любимата ви тенденция през този есенен сезон?

Exit mobile version