Съвременен блог за маркова парфюмерия

Историята на марката Hermès

Историята на френската марка Hermèsе започва през 1837 година, когато Тиери Ермес я основава. Първоначално той започва да произвежда луксозни аксесоари за езда, копринени шалове и кожени изделия. Чанти, колани, обувки, бижута и часовнициса други продукти, които предлага. В последствие Hermès започва да произвежда също луксозна козметика и парфюми.

Създателят на Hermès и история на марката

Тиери Ермес е роден в Германия през 1801 година, но семейството му се мести във Франция през 1828. 9 години по-късно отваря работилница и започва да прави висококачествени кожени хамути и юзди за европейските благородници. Печели множество награди благодарение на качеството на продуктите си. През 1880 синът му Шарл-Емил поема занаята и развива Hermès, който вече не е само фамилно име или работилница, а цял бранд .

Магазинът, който Шарл-Емил отваря тогава и до ден днешен се намира на същото място в Париж. Започва производството на седла, кожени чанти и продуктите Hermès се разпространяват за продажба и във верига магазини. Тогава компанията започва да продава продуктите си на елитните общества по целия свят – в Европа, Африка, Азия, Русия, Северна и Южна Америка и става световно призната.


След пенсионирането на Шарл-Емил, бизнеса наследяват синовете му, които сменят името на марката на Hermès Frères(братята Ермес). Също както дядо си и баща си, и те притежават нюх към бизнеса и успешно продължават да се издигат на пазара. Започват да създават все повече аксесоари и да включват иновативни елементи. Единият от братята – Емил-Морис е първият френски производител, получил правото да използва ципове в продуктите си. През 1918, братята Ермес създават и първото кожено яке за голф с цип за тогавашния принц на Уелс. В резултат на иновативното им творение, на френски думата за цип става известна като fermeture Hermès (буквално преведено: закопчалка Ермес).

През 1920 година, на пазара излизат още аксесоари и дрехи на Hermès. Малко по-късно съпругата на Емил-Морис му се оплаква, че никъде не може да си хареса дамска кожена чанта. Благодарение на този факт и на таланта на съпруга ѝ, през 1922 вече е било възможно да се купят и ръчни кожени чанти от тях. Един от най-успешните продукти на марката са пътните чанти, създадени през 1925 година. Много нашумели модни икони и тогавашни известни личности избират да носят именно тях.Американската актриса Грейс Кели се влюбва в чантата Sac à Dépêches толкова много, че по-късно тя е преименувана на Kelly bag – чантата Кели.

Ултра луксозната и скъпа чанта Бъркин (Birkin Bag)пък е създадена малко по-късно – през 1984 година. Както подсказва името ѝ, чантата е първоначално направена за английската певица и актриса Джейн Бъркин. Hermès получават вдъхновение за създаване на тази чанта Бъркин, когато са заедно с актрисата в един и същ самолет. Тогава тя разсипва нещата си от малката си препълнена чантичка и признава, че ѝ е нужна по-голяма и същевременно така елегантна, но до този момент все не намирала.

Бъркин чантата е луксозна и стилна, но подходяща и за ежедневна употреба. Днес цената ѝ варира между 7,000 и 300,000 долара, в зависимост от модела, размера и цвета. Изготвя се ръчно от деликатна и скъпа крокодилска кожа и за направата ѝ са нужни от 18 до 24 часа.  Известната Birkin bagсе споменава и в редица филми, включително в сериала „Сексът и градът“. Качеството и изчистените ѝ елементи, нежните шевове и съвършенство са присъщи на марката още от 19-ти век – времето, когато само благородниците са имали възможността да ѝ се насладят.

Следвайки тенденциите на френската мода, Hermès продължават производството на шалове, часовници и бижута и през 90-те години на 20-ти век, както и до днес. Марката черпи вдъхновение от класически картини, книги и произведения на изкуството, но не подминава и вечно променящия се всекидневен стил. Емил-Морис обобщава вкуса си с думите „кожа, спорт и традиция на изтънчена елегантност“. И днес можем да се съгласим, че тези думи все още описват идеално произведенията на Hermès.

Логото на компанията, изобразено от човек, застанал до херцогска карета и кон, което и до днес продължава да е символа на марката, е създадено през 1950. То символизира традицията на семейство Ермес и произхода на марката още от началото, когато фамилията се е свързвала с принадлежности и аксесоари за езда.

Трудни периоди през годините

През 70-те години на 20-ти век, има множество магазини на Hermès из целия свят, но също и много конкуренти. Това води до осезаем спад в продажбите. Въпреки трудния период, Hermès продължават да търсят и създават иновативни методи и продукти, които да изпъкват сред другите марки. Наемат нови дизайнери, вкарват нови материи и десени, създават дори дизайн на швейцарски часовници. В сърцето на философията на Hermès продължават да бъдат изтънчеността и усещането за благородство и класа.

Така се връщат обратно на челните места и отново процъфтяват на пазара. С времето доказват умението да поддържат собствения си стил и вкус, като в същото време са в крак с модните тенденции и изискванията на купувачите. Жънат успехи както с аксесоарите си, така и с парфюмите си.

Марката днес

Hermèsвероятно никога няма да излезе от мода. Тя винаги ще бъде символ на лукс и добър вкус, на висша мода, видяна през призмата на ежедневния удобен стил. Доказвайки себе си вече трети век, Hermèsне спират да са любим бранд за дрехи, обувки, аксесоари и аромати за много хора по целия свят. Десетки известни личности също признават, че обичат да ги използват на червения килим, както и в ежедневието си. Сред тях са Линдзи Лоуън, Джесика Алба и Сара Джесика Паркър.

И днес компанията продължава да бъде семеен бизнес и се управлява от шесто поколение на семейството Ермес. Това доказва още повече колко много държат на традициите си. Модната къща е считана за най-иновативната в бранша. Отдадеността им да продължават да произвеждат нови ултра луксозни продукти е олицетворение на силния дух на компанията. Hermès разчитат на контролиран маркетинг, лимитирани продажби и автентичност и няма съмнение, че успехите им в бъдеще ще са също толкова големи.

Парфюми на Hermès

Първият парфюм на Hermès излиза на световния пазар през 1951 и носи името Eau d’Hermès. Тойи до днес продължава да бъде един от водещите аромати на френската и световна парфюмерия. Предназначен е както за мъже, така и за жени. Този парфюм черпи вдъхновение от аромата на кожа, деликатни цветя, свежи цитруси и подправки. Според специалисти в сферата, мистичното ухание на Eau d’Hermès е един от най-креативните парфюми. Самият създател Едмонд Рудницка сравнява аромата с уханието, което долавяме в кожените чанти Hermès.

10 години по-късно Hermès създават и първия си дамски парфюм – Calèche. След катои той пожънва световен успех, те потвърждават таланта и перфекционизма си и в сферата на парфюмерията.

Оттогава не спират да развиват производството си на луксозни мъжки и дамски аромати. Представят нови парфюми един след друг, всеки от които впечатлява големи имена не само във френската, но и в световната сцена на парфюмерията. Днес парфюмите Hermès наброяват 112 вида.

Също както модните аксесоари, които предлагат, парфюмите на Hermès са вдъхновени от кожата и естествените природни съставки. Те са също толкова изтънчени, премерени и изразителни. Парфюмите разкриват дървесни и флорални нотки, като често можем да доловим аромат на кедър, цитруси, черен пипер, индийско орехче и други подправки. Уханията, които усещаме от шишенце парфюм на Hermès винаги са земни и натурални.

Известни аромати

Създали стотици на брой ухания, Hermès и днес имат парфюми, които не излизат от мода. Някои от тях са:

Елегантен, дързък и изкусителен мъжки аромат с изразени дървесни нотки, балансирани от цитрусова свежест. Изискан и стилен, може да бъде използван за всеки официален повод, но е също толкова подходящ и за ежедневието.

Това е първият дамски парфюм на бранда. Създаден е през 1961 и също съдържа цитрусови нотки като мандарина и лимон. Включва флорални елементи на гардения, иланг-иланг и роза.

Друг дамски парфюм, който се предлага от 2004 г. И в този аромат присъстват уханията на цветя, цитруси и мъх. Нежна ванилия и кедър подсилват присъствието и осезаемостта на парфюма.

·     Un Jardin En Méditerranée

Създаден през 2003 г., този парфюм е избор както на мъже, така и на жени. Името на аромата подсказва вдъхновението за създаването му – средиземноморските градини на Тунис. С нотки на морски бриз, смокиня, цитрусови плодове и средиземноморски цветя, с всяко впръскване уханието на Un Jardin En Méditerranée ще ви пренесе в топли ориенталски градини.

·      HermèsJour d’Hermes

Това е още един съвременен и изящен дамскиаромат, лансиран през 2013 година. Композицията му излъчва изискана флорална свежест, с нотки на портокалов цвят, нарцис и гардения, върху дълбок дървесно-мускусен фон.  Деликатен и мистериозен,парфюмът вдъхва самоувереност.

·      Équipage

Мъжкият Équipageе създаден още през 1970 година от Гай Робърт. Това е първият аромат на Hermès, направен ексклузивно за мъже. Уханието му е едновременно силно и деликатно. Дълбоките дървесни нотки са подчертани от остри подправки и балансирани от свежи билки. Бергамот, мъх и индийско орехче са някои от ароматите, които долавяме. Много критици твърдят, че това е един от най-добрите мъжки парфюми, създавани някога. Ароматът на Équipage се свързва с вечност, мъжественост и силно присъствие.

Exit mobile version